TŁUMIKI
TŁUMIKI
Nasz serwis zajmuje się wymianą, sprzedażą oraz naprawą tłumików znanych firm krajowych i zagranicznych takich jak:
-
ASMET
-
BOSAL
-
BRODNICA
-
POLMOSTRÓW
-
TESH
-
IZAWIT
-
WALKER
WYMIANA
Zajmujemy się również wymianą i naprawą:
-
rur wydechowych
-
katalizatorów
-
strumienic
-
złącz elastycznych
-
DPF/FAP
TUNING
Specjalizujemy się również w nietypowych przeróbkach tj.
-
Dorabianie układów ze stali nierdzewnych
-
Montaż końcówek ozdobnych
-
Montaż tłumików sportowych
TEORIA
Układ wydechowy to ważny element każdego samochodu, odpowiedzialny jest za prawidłową pracę silnika, komfort jazdy oraz zmniejszenie ilości emitowanych przez silnik szkodliwych gazów.
KOLEKTOR WYDECHOWY
Składa się z tylu kanałów ile jest cylindrów w silniku. Przykręcony bezpośrednio do głowicy odpowiada za odbieranie spalin z silnika. Spaliny trafiają do kanału zbiorczego o odpowiednio większej średnicy zakończonym połączeniem kołnierzowym. Do kolektora może być przymocowana rura kolektorowa, katalizator spalin lub turbosprężarka, w zależności od typu silnika.
TURBOSPRĘŻARKA
W silnikach turbodoładowanych struga spalin z kolektora wydechowego trafia bezposrednio do turbosprężarki a konkretnie na łopatki wirnika, przez co wykonują one ruch obrotowy względem własnej osi. Na drugim końcu wspólnej osi znajdują sie łopatki w częsci ssącej turbosprężarki. Ruch obrotowy tych łopatek, powoduje zasysanie powietrza z filtra i przekierowywanie go poprzez kanały do intercolera, (chłodnicy powietrza) skąd ostatecznie trafia do kolektora ssącego i cylindrów silnika.
RURA KOLEKTOROWA
Jej zadaniem jest przekierowanie spalin z kolektora wydechowego (lub turbosprężarki w Subaru Impreza) do katalizatora spalin. Zazwyczaj na rurze kolektorowej wspawane jest złącze elastyczne.
ZŁĄCZE ELASTYCZNE, TŁUMIK DRGAŃ
Jest to elastyczny element układu wydechowego i jednocześnie najdelikatniejszy. Minimalizuje drgania pochodzące z silnika oraz eliminuje nadmierne naprężenia. Tylko wspawanie tego elementu gwarantuje jego poprawne działanie. Dostępne na rynku złącza elastyczne do samodzielnego montażu nie spełniają swojej funkcji i powodują wibrację wydechu.
KATALIZATOR SPALIN
Ze względu na rygorystyczne normy emisji spalin obowiązkowo od 1996r. montowany w każdym samochodzie sprzedawanym w Polsce, również z silnikiem diesla. Katalizator ma na celu zmniejszenie ilości szkodliwych związków chemicznych i gazów, zamieniając je na parę wodną, dwutlenek węgla oraz czysty azot.
SONDA LAMBDA
W nowych konstrukcjach wkręcana jest w rurę wydechową przed i za katalizatorem. Czujnik ten mierzy zawartość tlenu w spalinach i na jej podstawie jest precyzyjnie dozowany skład mieszanki paliwowo — powietrznej.
TŁUMIK
Element układu wydechowego absorbujący hałas wydobywający się z silnika. Zwykle stosowane są dwa lub trzy tłumiki w układzie połączone szeregowo. Pierwszy przeważnie jest absorbcyjny, przelotowy odpowiedzialny za tłumienie niskich częstotliwości dźwięku. Końcowy tłumik może być komorowy, tłumiący wysokie dźwięki.
Występują również inne zestawienia tłumików w przypadku aut sportowych, wyścigowych.